Страници

04 март, 2011

50 000 посещения по-малко в офисите на НАП

Почти 50 000 посещения на граждани и представители на фирми са спестени от Информационния център на Националната агенция за приходите за първите 2 месеца на т. г. От началото на годината до 28 февруари чрез 0700 18 700 колцентърът е обслужил 44 755 обаждания. Освен това служителите на Информационния център са отговорили на над 4000 въпроса, постъпили на електронния адрес за въпроси – infocenter@nra.bg. Според официалната статистика на колцентъра са обслужени над 95% от всички обаждания, насочени към центъра в рамките на работното му време. Средната продължителност на 1 телефонен разговор е била 4 мин., а над 90% от обадилите се са останали доволни от получената информация.

Най-честите въпроси, чиито отговори са потърсили клиентите на НАП от колцентъра, са свързани с удържането на данък на наемодатели. Хората са се интересували също от подробности около облагането на субсидии за земеделски и тютюнопроизводители, както и от въпроси, свързани с промяна в Националната класификация на професиите и длъжностите и изискванията към подаване на уведомления за нови и прекратени трудови договори. Клиентите на НАП са се консултирали със служителите от информационния център на агенцията и във връзка с последните промени в Закона за данъка върху добавената стойност.

На 0700 18 700 могат да се правят денонощно и автоматични справки за регистрираните по ДДС фирми, както и да се проверява здравноосигурителният статус. За първите 2 месеца на годината автоматична проверка на здравния си статус са направили 12 337 лица, а 2000 клиенти са проверили дали контрагентите им са регистрирани по ДДС чрез 0700 18 700.

Информационният център на НАП е с работно време от 8.00 до 17.30 ч. всеки делничен ден, като обаждането се таксува на цената на 1 градски разговор и според тарифния план за абонати на мобилните оператори. Запитвания могат да се изпращат и на електронен адрес: infocenter@nra.bg.

Няма коментари: