От началото на т. г. ежемесечните справки-декларации по ДДС, които фирмите подават в НАП, се изпращат само по интернет, когато покупките или продажбите на дружеството за месеца са повече от 5. Промяната в Закона за данък върху добавената стойност влезе в сила от 1 януари т. г.
Подаването на ДДС-документи по електронен път е услуга на приходната администрация, която спестява време и административни разходи. За да се ползва, е необходим електронен подпис. Ако представителите на фирмата нямат такъв, могат да упълномощят друго дружество, което притежава електронен сертификат
(например счетоводна фирма), да подава декларации от тяхно име чрез интернет.
Данните на НАП сочат, че ДДС-документи по електронен път изпращат над 80% от регистрираните по ДДС около 210 000 търговци. А общо над 40 млн. декларации постъпват по електронен път годишно в компютърните системи на приходната администрация. Според изчисленията на приходната агенция това означава, че срещу минимална инвестиция в електронен подпис за под 50 лв., гражданите и фирмите спестяват поне 330 млн. лв. на година от това, че не губят време в път и опашки.
Повече подробности за новото изискване могат да се видят в сайта на приходната администрация www.nap.bg или да се получат на телефона на Информационния център на агенцията 0700 18 700.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар